Pie mums viesos Salaspils PII

28.novembrī PII “Zeltrīti” uzņēma viesos kolēģus no piecām Salaspils pirmsskolas izglītības iestādēm. Pieredzes skola kā parasti bagātināja abas puses – viesi varēja iepazīties ar mūsu iestādes pieredzi darbojoties Ekoskolu programmā un Eiropas Savienības projektos, kā ikdienā plānojam bērnu darbu grupās pa centriņiem, dalīties ar kopīgo un atšķirīgo. Ciemiņi varēja vērot atklātās nodarbības “Cielaviņu”, “Gulbīšu” un “Lakstīgalu” grupās, kuras turpināja novembra kopējo tēmu “Mana Latvija, mana Mārupe”.

🥖“Cielaviņu” grupa (skolotāja Svetlana Anna Šauro) atkārtoja un nostiprināja zināšanas par maizes tapšanu no grauda līdz maizes kukulim – gan aptaustot graudus un miltus, gan matemātikas centrā skaitot kukulīšus, valodas centrā zīmējot burtus miltos, mākslas centrā – aplicējot labības vārpas. Bērni ar skolotāja palīga atbalstu kopā gatavoja mīklu, no kuras veidoja gan burtus, gan mazus kukulīšus, kurus “cepa” improvizētā krāsnī. Mūsu mazās cielaviņas noteikti zina, ka maizīte nerodas veikala plauktā!

🐋“Gulbīšu” grupai (skolotāja Nataļja Andrianova) nodarbības “Pūt vējiņi, dzen laiviņu…” ievadā bija gan klausīšanās uzdevums – skolotājas runātajā tekstā jāatrod vārdi, kas apzīmē ūdenstilpnes, spēlēs jāprot gan atrast pāri un nosaukt ar jūru saistītos priekšmetus vai būtnes, gan atveidot jūras dzīvniekus. Tas nemaz nav viegli – pamēģiniet paši! Tālāk, bērniem izvēloties, kurā centriņā darbosies, arī bija daudzveidīgi uzdevumi, piemēram, saskaitīt, cik stāvu bākai, salikt puzli ar jūras iemītniekiem, no plastilīna izveidot akvārija iemītniekus, iegaumēt burtu “J”, krāsojot un apvelkot to, vingrināties to rakstīt, izkrāsot lietas kas sākas ar doto burtu, atrast starp dažādiem burtiem burtu “J”, izveidot jūras skatu uz gaismas galda un citi mazie darbiņi, no kuriem pamazām veidojas lielas prasmes.

🐄“Lakstīgalas”- vecākā un sagatavošanas vecuma bērni (skolotājas Liene Eikina un Iveta Greitāne) – apguva tēmu “Latvijas mājdzīvnieki un viņu mazuļi”, izzinot mājdzīvnieku raksturīgākās īpašības, mācoties atšķirt un nosaukt dzīvnieku mazuļus. Bērniem bija gan jāveic gan uzdevumi darba lapās, gan bija iespēja spēlēt spēles par mācību tēmu – nav nemaz tik viegli izlasīt vārdus salikumu “kaķene ar kaķēniem” vai atšķirt tītaru no gaiļa! Nodarbībā tika izmantoti arī gaismas galdi – bērni ar dažādiem materiāliem attēlojot lauku sētu, mākslas centrā mācījās zīmēt soli pa solim mājdzīvniekus pēc katra izvēles. Skolotājas, kurām ir liela pieredze arī diferencētu uzdevumu sagatavošanā, dalījās pieredzē par pašu gatavotajiem metodiskajiem materiāliem lasītprasmes un matemātikas apgūšanai.

Noslēgumā Salaspils kolēģes izteica savu prieku par mūsu plašajām telpām un atzinīgi novērtēja mūsu darbu, kā arī vizuālo noformējumu.

#PIIZeltrīti#PIIdalāspieredzē